Wednesday, May 4, 2011

Comparison

atau perbandingan .


In previous post , dah cakap kan , aku semakin selesa dekat sana . Yeah , it's true .

Tapi jauh dalam lubuk hati paling dalam ni .. aku rindu sangat kat sini .

Nak sangat belajar kat sini balik .

Ermmmm ...

Kalau nak compare ..

  • kawan-kawan
  • cikgu
  • jarak dengan rumah
  • syllabus
  • discipline
Semuanya SMKAB menang except discipline aku ..

Tapi tu memang salah aku sendiri .

Kawan-kawan ? Dekat sini tak ada kawan talam 14 muka , seronok kawan ngan diorang . Suka cakap suka , benci cakap benci . Takde selindung-selindung . Takde cover-cover . Because , a true friend should say what their friend should hear , not what their friends want to hear .

Kalau nak ikutkan , 2RK1 belajar Maths dah jauh tinggalkan 2B3 . Cikgu ajar pun senang sangat faham . Bukan nak cakap cikgu kat sana tak terer , tapi aku lagi selesa belajar dengan Cikgu Rahman , lagi cepat faham . Bahasa Melayu pun aku tak tidur , kalauuu kat 2B3... Dah lama tergolek macam buaya darat ..

If everyday pergi-balik mestilah dekat kan ? Heyy , 15 minutes is not that far ! Kalau nak bandingkan dengan 8 hours drive from Terend*k laa ..

Syllabus sini lagi advanced kot , dari pemerhatian aku laa , orang lain taktau le ..

Discipline , discipline . Dekat sini takde JDM memang laa aku berani . Mama pun ada kat situ , nak takut apa ? Acececeyh macam mama tu Pengetua pulak .. Dekat sana strict gilaaa kot rules dia . Tu pun ada orang langgar jugak .

Tapi memang bertambah rajin laa , basuh baju sendiri , sidai , iron . Bukan boleh cakap " Bibik ! Tolong basuhkan baju , pastu tolong iron sekali eh ..! " Kalau boleh dah lamaaaaa aku buat ! Hehe XD

That's all . Jangan terasa pulak tau ! This is just my personal view and perception , ;)

p/s : sana refers to mrsm while sini means smkab

No comments:

Post a Comment